Visita Nº

Senderistes les Rodanes

Vilamarxant

lunes, 7 de septiembre de 2020

20-09-2020 CASTELL DE CHIREL (CORTES DE PALLÀS)

FOTOS PREVIA

EIXIDA: LLAVADOR
HORA D'EIXIR: 07:00 H
COM ARRIBAR: EMBARCADERO
TRANSPORT: COTXES PARTICULARS
DISTANCIA RUTA: 11,37 KM Aprox.
DESNIVELL POSITIU: 639 m Aprox.
DESNIVELL NEGATIU: 639 Aprox.
NIVELL: MODERAT  (IBP index =56)
TIPUS DE RUTA:  LINEAL,
HORA DE TORNADA: 14:00/14:30 h Aprox.
ORATGE: CORTES DE PALLAS
TRACK WIKILOC: CASTELL DE CHIREL

Aquest sender, igual que els altres tres del municipi, arranca des del nucli urbà de Cofrentes. Nosaltres proposem realitzar-ho des de l'aparcament que hi ha al costat de la presa d'Embarcadors.

Partim de l'aparcament cap al camí al costat del barranc de la Senyora que prompte creua i adquireix un cert pendent ascendent. Podem observar les tonalitats vermelloses del terreny pròpies dels algeps i argiles tan abundants ací. Adquirida certa altura, s'abandona el camí per un sender que ix a la dreta i transcorre una estona al costat del barranc, fins que el torna a creuar. Aquest antic camí, sense cap pèrdua, ens condueix fins a la pista asfaltada que comunica el camí de l'Oroque amb el camí de Cortes de Pallás.

Continuem per aquest camí que ens permet veure en alguns punts, cap a la dreta, el congost del Xúquer delimitat per l'espectacular Muela de Cortes pel seu marge dret i el massís de Chirel per l'esquerra. També es pot contemplar la boquera de Sácaras i tota la vall d'aquesta rambla, cultivada d'oliveres.

Prompte s'observa al fons el castell. Seguim pel camí asfaltat fins a arribar a l'encreuament senyalitzat amb un camí a la dreta pel qual ens desviem. Descendim per ell fins a una xicoteta esplanada en la qual continua un sender recta cap amunt. El sender, amb un xicotet tram de major pendent al principi, i sempre amb traçat ascendent, ens conduirà fins al mateix castell oferint-nos unes vistes cada vegada més espectaculars a mesura que pugem.

En arribar a l'altura del castell podem continuar recte per davant d'ell i dirigir-nos a la part més nord-oriental  i contemplar les vistes que ens ofereix un mirador natural cap al riu Xúquer i el recés del tram final de la rambla del Real o Ral. La visita al castell paga la pena, per ser un dels millors conservats de tota la comarca i pels racons que ens ofereix. Realitzada aquesta visita, el retorn fins als cotxes es realitza pel mateix camí.