Visita Nº

Vilamarxant

viernes, 8 de julio de 2022

24-07-2022, RIU VILLAHERMOSA

24-07-2022. RUTA EXTRA. RIU VILLAHERMOSA. (CANVIADA PER LES CASCADES DE CORTES DE PALLÀS)

EIXIDA: LLAVADOR
HORA D'EIXIR: 06:45 H
COM ARRIBAR: VILAMARXANT-CEDRAMAN
TRANSPORT:AUTOCAR
DISTANCIA RUTA:9,7 KM Aprox.
DESNIVELL ACUMULAT: 330 M
NIVELL: FACIL AMB ALGÚN TRAM TECNIC
TRACK: WIKILOC
TIPUS DE RUTA: CIRCULAR
MENJAR:DE PÍCNIC
HORA DE REGRESO: APROX. 19 H
ORATGE: CASTILLO DE VILAMALEFA

Refrescant ruta estiuenca pel riu Villahermosa, que encara que no porte excessiu cabal, té  les aigües  netes i en molt bones condicions, lo que ens permetrà de passar una bona estona.
Deixarem l'autocar o els cotxes al costat d'un antic berenador en el xicotet pont d'entrada a Cedramán i per la carretera del Castillo de Villamalefa  creuarem el poblet per a arribar fets uns tres quilòmetres a un pont del riu. Baixarem per  senda fins al llit i aquí comença la vertadera aventura de hui, el caminar per dintre de l'aigua que no abandonarem fins a la fi de la ruta.

Molino Palanques
Comencem aigües avall en direcció al Castillo de Villamalefa sense més dificultat que mantenir l'equilibri en alguns trams ràpids. Arribarem a una zona amb restes d'una antiga hidroelèctrica, amb una bona poua per a remullar-se, on veurem una via d'eixida per a pujar a la carretera per una xicoteta ferrata i uns empinats escalons. Continuarem riu avall fins a arribar al Molino de Palanqués, al costat d'un espectacular pont.

Arribats ací, emprendrem el camí de tornada pel riu, ara a contra corrent, passarem  de nou el pont on ens introduïm a l'aigua per primera vegada. A partir d'ací, i continuant pel riu, ens acostarem a la part més interessant de la ruta: els estrets del Villahermosa, on les grans i altes parets es van estrenyent encara que no presenten cap dificultat per a passar per elles. En el centre dels estrets trobem diverses vies d'escalada i unes escales per a baixar al riu al costat d'uns xicotetes balmes.

Continuarem remuntant el corrent per a arribar  al primer pont on tenim l'autocar esperant  i donarem per finalitzada la ruta d'hui.  Canvi de roba i aprofitant les taules que es trobem a prop de la carretera, procedirem a recuperar les forces amb lo que anirà eixint  de ningú sap d'on. Acabats de menjar i despres d'un rato de xerrar, pujarem a l'autocar que ens portarà de tornada a Vilamarxant.

PD. Es imprescindible portar calçat adequat per caminar per l'aigua, roba que es puguè mullar i muda per canviar-se, també es recomanable portar tot allò que no sigue convenient que es mullen  dintre de borses "impermeables" amb tanca hermètica, tipus las que es fan servir pel congelador, i evidentment, banyador i moltes, moltes ganes, de passar-ho de categoria. Tambe es recomanable que si algú te taules o cadires de càmping, les porte per si trobem el lloc ple de gent.