Visita Nº

Senderistes les Rodanes

Vilamarxant

lunes, 9 de septiembre de 2019

22/09/19 EMBASSAMENT DE BENAIXEVE-CASERIO DE BERCUTA-CHORROS DE BARCHEL-EMBASSAMENT DE BENAIXEVE

EIXIDA: LLAVADOR
HORA D'EIXIR: 06:45 H
COM ARRIBAR: VILAMARXANT-PANTÀ DE BENAIXEVE
TRANSPORT:COTXES PARTICULARS
DISTANCIA RUTA:12 KM Aprox.
DESNIVELL ACUMULAT: 330 M
NIVELL: FACIL
TRACK: WIKILOC
TIPUS DE RUTA: CIRCULAR
MENJAR: A CASA
HORA DE REGRESO: APROX. 14/14:30 H
ORATGE: PANTÀ DE BENAIXEVE

A l'hora acordada, eixirem del poble i ens dirigirem envers la presa del pantà de Benaixeve, arribats, fotos de rigor i donarem inici a la caminada desfent part del camí que ens ha portat ací. Per la CV-390 tornarem enrere,  creuarem a les fosques el túnel de uns dos-cents metres (recomanat portar algun frontal o llanterna, mes per a que ens vegin que per a veure nosaltres) i fet un xicotet tram de carretera ja trobem les senyals del sender GR-7. El primer tram del sender transita per zona que va patir els efectes dels incendis del 2012, lo que ens donarà ocasió a observar la recuperació efectuada per la natura.
any 2012
Fets uns 5 km, el sender ix a una pista ample, un pal indicador indica que per la dreta anirem a trobar "los Chorros" i per l'esquerra i en uns 15 minuts, arribarem  al Caserio de Bercuta, optarem per aquesta opció. Tal com deia l'indicador, arribem al lloc en el temps previst, el caserio consta de varies cases enrunades i algunes de restaurades,  també es troba allí una xicoteta ermita dedicada a la Mare de Deu.
Caserio de Bercuta
El lloc, por estar un bon lloc per a fer el mosset, si o no, tornarem sobre les nostres passes fins a ser altre colp davant del pal indicador on ens hem desviat. Ara seguirem en direcció a los Chorros,  als pocs metres comença una forta baixada que per un corriol ple de siga sagues, salva els mes de dos-cents metres de desnivell fins arribar a la llera del Túria, que creuarem per un bonic pont de fusta.
pont damunt el Túria
Fets uns 9 km i sempre per pista cimentada, arribarem davant dels Chorros de Barchel. Aquests estan formats per una serie de salts d'aigua, eixa amb el pas del temps, ha anat dipositant els carbonats càlcics damunt la vegetació, lo que ha creat tot un sistema de degotalls, coves i margues, dignes de ser visitades, el seu màxim esplendor es després d'un episodi de pluges, encara que sempre son dignes de visitar.
Chorros de Barchel
El lloc esta dins de l'espai protegit dels Aiguamolls de Barchel, amb una superfície de unes 4,5 hectàrees, les seues aigües provenen tant de aigües subterrànies, com de les del Barranc de los Carriles.  Vist i fotografiat retornarem al camí, als pocs metres i envoltada per un mur de pedra, trobarem una font, ara la pista fent petites pujades i baixades, va resseguint en tot moment el Túria. Això i sempre amb precaució,  ens permetrà anar contemplant les gorgues del riu Túria amb el seu impressionant desnivell.
Gorgues del Túria
Les parets de les gorgues, impressionen per la seua extrema verticalitat i per l'alçada,  es veuen perfectament els diferents estrats i els moviments que han patit al llarg del temps, allí  baix, s'endevina mes que es veu el riu en el seu discórrer aigües avall. Sempre sense deixar la pista i deixant enrere un altra xicoteta font. arribarem altre cop a les instal·lacions de l'embassament, aci, donarem punt i final a l'eixida d'hui, pujarem  als vehicles i ja posarem rumb envers Vilamarxant.